Week 3 - Reisverslag uit Seeheim, Namibië van Robbin - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Seeheim, Namibië van Robbin - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

22 September 2015 | Namibië, Seeheim

Hallo.

Afgelopen week hebben we in de woestijn bij Swakopmund quad gereden. 1,5 uur crossen over de duinen. Ook mochten we sandboarden. We reden daarvoor eerst met de quad een hoge duin op en vervolgens moesten we op een grote dunne plank gaan liggen. De gids gaf een zetje en zo ging je volle vaart van de berg af. Echt vet!

We zijn nog in de sossusvlei geweest. Dit is een deel van de woestijn met heel veel duinen. Het zand is rood. Ook hebben we deadvlei bezocht. Vroeger was dit een meer, nu is het een grote open vlakte waar dode bomen instaan. Met het rode zand en de blauwe lucht is dit een mooie locatie om foto's te maken.

Ohja, we hebben nog een aantal leuke weetjes....

Wist je dat...

...we met onze auto (in the middle of nowhere) bijna vast kwamen te zitten in los zand omdat we het een goed idee vonden om langs de weg onder een boom te lunchen
...Ruud in de supermarkt niet in de gaten had dat het winkelkarretje een andere 'ingang' had dan het draaipoortje voor mensen. Toch lukte Ruud het winkelkarretje met enige slag en stoot er door te krijgen
...we alweer iets vergeten waren (dit gebeurd elke vakantie wel) nu was het onze camera batterij en lader. Gelukkig was iemand zo aardig om een busreis van 300 km af te leggen zodat wij alles terug hadden
...we een beetje gefrustreerd waren nadat we hoorden dat de entree van Etosha NP 170 dollar kostte. Ongeveer 150 euro entree voor één dag in het park waar we graag twee dagen naar toe wilde. Belachelijk. Kwamen we er na een uur achter dat het Namibische dollar was en niet US dollar. Dus kostte het maar 11 euro per dag. Haha.... Foutje!
...we in drie uur rijden van 40 naar 15 graden gingen
...Robbin hierdoor not amused was
...de meeste toeristen hier 50+ zijn, hoedjes dragen en beige of bruine kleren dragen
...we elke avond om 20.30 moe zijn en naar bed gaan en dus om 06.30 de slaap ruim uit hebben
...we elke avond een potje jokeren. Ja ja we passen ons aan de leeftijd aan hier.
...we vanaf Etosha NP tot het zuiden van Namibië alleen maar gravelwegen hebben gehad en het daarom lijkt alsof de auto een zanddouche heeft gehad
...er een barst van 40 cm in onze voor ruit is gekomen
...we super deluxe lodges hebben inclusief zwembaden en elke dag een meters lang buffet
...er hier veel dikke duitsers rond lopen die tijdens het diner voor 'n week eten naar binnen werken
...we appels en rijst hebben gekocht en deze aan een armoedig gezin hebben gegeven
...we bij een lodge met een golf karretje naar onze kamer werden gebracht
...er in Etosha NP veel open jeeps reden en wij het erg grappig vonden deze in volle vaart in te halen. Stofhappen!!!
...er gemiddeld 200 foto's per dag worden gemaakt
...de weg zo heuvelachtig is dat het in de buik voelt alsof je in een achtbaan zit
...de cruisecontrol begrenst is op 144
...de auto niet harder kan dan 200 (so no worries Pap en Mam)
...Robbin liever langs de weg plast dan op de walgelijke openbare wc's
...we soms uren rijden zonder iemand tegen te komen
...alle bomen hier pikkels hebben
...Ruud de badkamer blank heeft laten lopen omdat hij vergeten was het douche gordijn dicht te doen
...de benzine in Namibië 0,75 eurocent kost
...er om de haverklap vee op de weg staat. Koeien, ezels, geiten, springbokken, zebra's of giraffen
...Robbin gefrustreerd raakt als wifi niet werkt
...Ruud al bijna op sinterklaas lijkt aangezien zijn baard al 4 weken niet is geschoren
...we 's avonds ijs aan de bar bestellen om zo ons 2 liter pak rose koud op te kunnen drinken
...ze de autoramen wassen onder het tanken
...wist je dat we tijdens het bezoek aan de Victoria Falls in drie landen zijn geweest. (Botswana, Zambia, Zimbabwe)
...de dames in Namibië en Botswana zichzelf tegen de kop slaan. Waarom? Moeten we nog even onderzoeken
...we een auto i.v.m. pech 70 km hebben getrokken over de heuvelachtige gravel
...we geen touw hadden hiervoor en dit daarom deden met 5 aaneengeknoopte tasriemen
...het mogelijk is Ruud en Robbin vakantiegeld toe te sturen. NL53ABNA0434593168 ;)

Zo dat was het weer voor vandaag.
Morgen rijden we naar Springbok, een plaatsje in Zuid-Afrika. Nog twee weken te gaan in dit continent!

Groetjes, Ruud en Robbin

• 22 September 2015 - 19:35

Andries:

Nounou, jullie maken nog eens wat mee!! nog veel plezier daar in Africa, daarna wordt het een beetje meer backpacken!! gr Andries en Nicole

• 22 September 2015 - 20:19

Fam. Hendrikx:

Wat een super leuk verslag geschreven met vele lachwekkende momenten..
    Maar er zullen toch ook spannende momenten bij hebben gezeten.
    tjonge, tjonge wat zijn jullie helden, respect hoor!
    We kijken nu alweer uit hoe het jullie verder gaat verlopen.
    Genieten samen.

eenleuk verslag van week drie. Gegroet opa en oma de wit

• 23 September 2015 - 09:19

Maria:

Hallo Ruud en Robbin,

Leuk weer een verslag te lezen.
    Crossen door het losse zand.
    Sandboarden lijkt me geweldig.
    Lekker van zo'n hoge berg af roetsjen.
    Grappige weetjes trouwens.
    Hebben om sommige echt moeten lachen,vooral het winkelkarretje.
    We zien het al helemaal voor ons hoe Ruud dit heeft gedaan.
    Kijken uit naar jullie volgend verslag.
    Veel liefs en genieten maar.

Ton en Maria.