South Africa :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Robbin - WaarBenJij.nu South Africa :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Robbin - WaarBenJij.nu

South Africa :)

Blijf op de hoogte en volg Robbin

30 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Haaaaiiii

We zijn inmiddels al een paar dagen in Zuid Afrika en hebben al een aantal activiteiten ondernomen.

We zijn naar de Tafelberg geweest. De naam zegt het al; een berg die lijkt op een tafel. En dit midden in Kaapstad. Je had uitzicht over de hele stad, erg indrukwekkend om te zien! Hoe later het werd hoe meer wolken er kwamen. We hebben hierdoor de zonsondergang niet af kunnen zien maar het was evengoed een mooie ervaring! Vooral na de zonsondergang was het erg tof om te zien hoe de stad oplichtte. Aangezien alle wolken aan de zee-kant van de berg bleven hangen bleef de stad goed zichtbaar.

We zijn een ochtend een aantal townships gaan bezoeken in Kaapstad. Dit zijn wijken waar hele arme mensen wonen. De ‘huisjes’ zijn meer een soort hutten, gemaakt van stukken hout, golfplaten en andere materialen die ze ergens hebben gevonden. Overal ligt afval en het ruikt er niet bepaald fris. Toch zijn de mensen er vrolijk en lijken blij te zijn met wat ze hebben. In een aantal townships is veel criminaliteit. Doordat de mensen weinig tot niets te besteden hebben wordt er veel gestolen en gebruiken ze geweld. We mochten een aantal townships niet in omdat er wel eens geschoten werd. De overheid doet steeds meer voor deze mensen. Zo worden er complete wijken met appartementen gebouwd op de plekken waar eerst de hutten stonden. Iedereen hoopt op zo’n woonplek!

We zijn deze week gaan shark cage diven. Hiervoor vaarden we 20 minuten de zee op, dit ging niet zonder slag of stoot want de zee was erg wild. Toen we gearriveerd waren konden we de wetsuits aantrekken. Daarna was het tijd om in de kooi te klimmen, die aan de zijkant van de boot bevestigd is. Dit was flink wennen want het water was maar 10 graden. Een bemanningslid van de boot gooide een stuk tonijn (wat aan een touw bevestigd is) in het water om zo de haaien te lokken. Al snel kwamen een aantal haaien! Dit was echt super gaaf om te doen. We hebben dit allemaal gefilmd en zullen jullie in December te zien krijgen. Van de 25 personen die mee gingen zijn er uiteindelijk 8 personen niet in de kooi gegaan omdat zij te zeeziek waren en meer hebben gekotst dan dat ze haaien hebben gezien.

Groetjessss..

Ps: wist je dat...

...we allebei aardig misselijk waren op de boot
...Ruud negen van de tien keer de sleutel op de voordeur laat staan
...je in Botswana tot wel drie keer per dag geflitst kon worden
...ze in Afrika de peper in het potje met veel gaatjes doen en zout in het potje met weinig gaatjes
...een pinautomaat ons pasje had ingeslikt
...dit op een feestdag gebeurde en dat daarom de bank dicht was. We moesten de dag erna 1,5 uur terug rijden om deze op te halen
...Robbin blij is dat er op veel plekken glutenvrij eten te verkrijgen is
...we in Stellenbosch een upgrade van onze accomodatie kregen omdat ze ons de weg verkeerd hadden uitgelegd en daarom twee uur lang naar het hotel hebben gezocht
...deze upgrade betekende dat we een heel huis voor ons alleen hadden, inclusief prive zwembad
...we blij waren om eindelijk weer eens groen landschap te zien na 3 weken alleen maar zand
...Ruud zijn baard is gekapt
...we in Kaapstad de lekkerste cocktails ooit hebben gedronken
...we op de dag van shark cage diven net zoveel zout water hebben gedronken dan mineraal water
...Ruud helemaal opgewonden raakt van een zonsondergang. Dit is HET scenic foto moment van de dag
...Robbin al ons autoafval per ongeluk in de poetscontainter gooide i.p.v. de afvalbak. Het tank personeel was hier niet zo blij mee
...Ruud het een goed idée vond om bij aankomst (22.30) in onze lodge de kachel aan te maken
...we een uur later in bed lagen en de hele nacht in de rook hebben gelegen
...de Afrikaanse dames zich tegen de kop slaan omdat de extensions dan te strak zijn opgedraaid. Finally we know!!
...zwervers zich een geel vestje aan doen en zichzelf dan een car watcher noemen. Ze helpen je met in en uit parkeren, en letten er op dat je auto niet beschadigd wordt. In de hoop hier iets aan te verdienen.

• 30 September 2015 - 14:02

Maria :

Hallo Ruud en Robbin,

Wat leuke en spannende uitjes hebben jullie weer gedaan.
    Zijn erg benieuwd naar de film met die haaien.
    Toch de baard eraf. Zal wel erg witjes zijn.
    Ruud opgewonden van de zonsondergang?????????
    Nog veel plezier samen.

Ton en Maria

• 01 Oktober 2015 - 19:52

Fam. Hendrikx:

Haaaiii Ruud en Robbin,

Wat weer een spectaculair verslag.
    Het is iedere keer weer genieten van alles wat jullie mee maken.
    Toppie hoor !!!

Groetjes, Hans, Truus
    Nick en Jill

• 16 Oktober 2015 - 19:29

Fam. Hendrikx:

16 Oktober is de dag die ik niet vergeten mag!
    Hieperdepiep; Er is er een jarig hoera, hoera
    Je kunt wel zien dat is ROBBIN.
    Proficiat namens ons allen.
    Hopelijk al een hele fantastische dag gehad.
    Laat je maar heerlijk door Ruud verwennen en daar mag op gedronken worden !!!
    Super fijne dag toegewenst en genieten maar.

26 dikke kussen van ons allen.