Eerste dagen, Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Robbin - WaarBenJij.nu Eerste dagen, Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Robbin - WaarBenJij.nu

Eerste dagen, Botswana

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 September 2015 | Botswana, Maun

Hallo allemaal!

Op 1 september kwamen we na een reis van ongeveer 14 uur aan op het vliegveld van Johannesburg. Hier haalden we onze auto op. Een auto met 'ietsje' meer luxe dan we gewend zijn...namelijk een Nissan X-trail. Om 09.00 vertrokken we in noordelijke richting naar Palapye, een plaatsje in Botswana. Na enkele honderden kilometers kwamen we bij de grensovergang van Botswana. Hier mochten we naar vier verschillende loketten. Ze 'checkten' de auto, staarden wat naar de paspoorten en na een stempel rijker in ons paspoort waren we goedgekeurd om verder te rijden. Om 17.00 kwamen we aan in Palapye waar we wat aten, douchten en vroeg naar bed gingen want de volgende dag moesten er weer 600 km gereden worden.
We reden 2 september vroeg aan in Palapye. Hoppa de stad uit en volle vaart richting Maun. Helaas is de politie hier erg gericht op snelheid en hadden we meteen een boete te pakken. Welgeteld 38 euro voor 20 km te hard. Nouja, weer wat geleerd.
Eenmaal in Maun aangekomen een trip geregeld voor de dag erna. We zijn met een privegids een boottocht gaan maken door de okavango delta. De delta is 15.000 km2 groot dus we hebben maar een klein gedeelte gezien maar dit kleine deel was erg mooi. Je hoorden alleen maar het getjielp van de vogels en het blazen van de wind door de bomen. Intense rust.
We maakten een bushwalk op een van de vele eilandjes van de delta. Hier zagen we o.a. Zebra's, nijlpaarden, antilopen en een krokodil.

Het 'uiteten' wat we elke avond kunnen doen valt ons ietwat tegen. Er zijn hier vooral fastfood restaurants. Dit ben je na twee dagen wel moe. Maar we zijn pas kort hier en hebben nog veel steden in het verschiet.

Morgen vertrekken we weer vanuit Maun en gaan we richting Chobe nationaal park. Dit park staat vooral bekend om de grote populatie olifanten. Dit beloofd dus wat!

Groetjes!

• 04 September 2015 - 19:11

Nicole:

Al een paar mooi dagen geniet er samen van. Gr mam en pap

• 04 September 2015 - 22:38

Ton En Maria:

Hallo Ruud en Robbin,

Fijn om jullie eerste verslag te lezen.
    Al flink wat kilometers afgelegd.
    Zijn benieuwd naar jullie foto's van de okavango delta.
    Veel plezier samen.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes Ton en Maria

• 05 September 2015 - 13:20

Max En Corien:

Geniet ze. We blijven jullie volgen.

Gr Max en Corien

• 12 September 2015 - 19:52

Fam. Hendrikx:

Hallo Ruud en Robbin,

Waar zijn jullie nu, ha ha ha
    Het is inmiddels 12 september en missen jullie nu al.
    Maar het reisverslag klinkt alweer als muziek in je oren!
    Behalve die boete dan.
    Het is zo onwerkelijk, jullie zo ver weg in Afrika.
    Wij wensen jullie een super mooie droom/wereldreis toe.
    Tevens zitten we te wachten op foto"s .
    Geniet er samen van.

Groetjes, tante Truus ome Hans
    Nick en Jill

• 11 November 2015 - 21:16

H De Wit:

Robbin en Ruud. Wij lazen jullie reisverslag. Geweldig. Blijf gezond en geniet van het leven want het duurt maar even opa en oma de wit