Eerste dagen in Australie! - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Australie! - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Australie!

Blijf op de hoogte en volg Robbin

01 Oktober 2013 | Australië, Yungaburra

Halloooo! :)

Een kort verslagje vanuit Yungaburra.
Dinsdag 24 September begon onze reis richting Australie. We vlogen vanaf dusseldorf. Eenmaal daar aangekomen werden we explosief verrast door een bommelding. Daarom mocht niemand het vliegveld op waardoor alle vluchten vertraagd of gecanceld werden. Na uiteindelijk 3 uur vertraging vertrokken we naar Dubai en daar stapten we over in een vliegtuig richting Sydney. Beide vluchten zijn goed verlopen. In Sydney aangekomen werden we helaas naar de foute terminal gestuurd waardoor we onze vlucht miste. Daarom kwamen we uiteindelijk wat later aan in Cairns. Even onze camper opgehaald en toen kon de reis eindelijk beginnen!
De camper is trouwens nog redelijk nieuw, met minder dan 10.000 op de teller. We hebben een klein keukenblok en een twee persoons bed in onze 'hippie camper'. Deze dag even boodschappen gedaan en heerlijk thais gegeten. De dag erna zijn we richting Kuranda gereden waar we met een skyrail boven het regenwoud zijn 'gevlogen'. Erg mooi om te zien. Verder hebben we nog gesnorkeld bij het great barrier reef en gisteren zijn we met een boot over de Daintree river gevaren. Hier hebben we krokodillen gespot! Helaas kwamen we na deze trip er achter dat onze camera is gejat. Vandaag aangifte gedaan en meteen een nieuwe gehaald. Erg balen natuurlijk, vooral dat alle foto's en filmpjes weg zijn, maar dit gaat onze vakantie niet verpesten.

Vandaag hebben we het regenwoud bij Cape Tribulation verkent. Hier zijn veel verschillende insecten en reptielen die je in Nederland niet ziet! Haha. We hebben tot nu toe nog elke nacht op een andere camping geslapen. En twee keer gewoon langs het strand. Erg mooi, vooral als je 's morgens de zonsopgang mee maakt.
Wat ook een leuke gewoonte is in Australie is het bbq-en in het openbaar. Overal staan bbq's langs de weg waar toeristen maar ook locale bevolking gaat bbq-en. Dit hebben we in Cairns ook gedaan. In het begin wel even wennen maar opzich wel gezellig.

We ga nu weer stoppen want we zijn bij Jeamba en Monique (kennissen van mn oom en tante) op bezoek. :)

Groetjes, Ruud & Robbin

• 01 Oktober 2013 - 18:27

Maria En Ton:

Hallo Ruud en Robbin,

Wat hebben jullie op korte tijd al leuke dingen gedaan.
    Is het daar inderdaad zo warm?28 graden.
    Het lijkt me doodeng om zo'n levende krokodil van dicht bij te zien.
    Jammer van jullie camera, Maar dit mag inderdaad de pret niet drukken.
    Robbin, hoe zit het met de muggen.Heb je er veel last van?
    Zo'n regenwoud lijkt me geweldig.
    Allemaal die aparte dieren die je hier niet ziet.
    Hebben jullie al een koala beertje geknuffeld?
    Hier is het mooi nazomer weer.
    Veel plezier en laat maar snel weer wat van jullie horen.

Ton en Maria

• 01 Oktober 2013 - 20:59

Tante Truus:

Heey hallo vakantie gasten in Australië ,

Wat fijn om een bericht van jullie te lezen.
    Na de rumoerige aankomst in Düsseldorf toch veilig geland op de plaats van bestemming.
    We zijn al verbaasd hoeveel leuke dingen jullie al gedaan hebben.
    Super tof, maar wat jammer van jullie camera. Dus geen foto's te bekijken!
    Hopelijk de volgende keer.
    Nog een super toffe vakantie toegewenst.

Heel veel groeten, knuffels en kusjes van ons allen.

• 01 Oktober 2013 - 22:37

Nicole:

Ha fijn om iets te horen van jullie is het echt zo mooi om het strand te slapen, geniet er maar samen van
    Jullie hebben het verdient.heb vanmiddag een zus van ton op het terras gehad volgens mij dacht ze eerst instantie dat we zusje waren ze stiond per plex tot ik zie tot je onze dochter ben ha ha .
    Gr mam

• 01 Oktober 2013 - 22:54

H.de Wit:

Je eerste reisverslag gelezen. . Geniet van het leeven , hedt duurt maar even. Opa en oms de wit.

• 01 Oktober 2013 - 22:55

H. De Wit:

Sorry voor de tikfouten. Opa en oma de wit.

• 02 Oktober 2013 - 19:35

Naer Centrum:

Ha Robbin & Ruud,

Kei mooi toch om aan de andere kant van de wereld te kunnen staan? Zeker nu het hier weer wat frisser wordt en je daar in de korte broek kunt lopen. Dan maakt een beetje tegenslag niet uit. Zolang jullie de antenne maar niet van de camper rijden B-)
    Zijn jullie ook zo nat geworden in het regenwoud of is het regenseizoen nog niet aangebroken? En nog steeds aan de goeie kant van de weg gereden? Zal wel meevallen hè? Remember to look right!

Doen jullie die vanne Riëkswaeg een dikke kus van Naer Centrum? Heel plezier nog en:
    NO WORRIES MATE! :)

Tante Angelique en Ome Chris

• 02 Oktober 2013 - 22:30

Jeamba En Monique:

G' day mates,

wat hebben we genoten van jullie komst afgelopen dinsdagavond.
    T was een erg leuke avond.
    Geniet er nog zeker van en we blijven jullie volgen.
    Doen jullie die van t centrum een dieke kus terug as ge weer doa achter zeet.

groetjes de aussies

• 03 Oktober 2013 - 15:20

De Allerhandjes:

Ik heb je verhaal voorgelezen en wat was hun antwoord....er is geen zangkoor vandaag en we drinken koffie in de allerhand!!! Maarrrrrrrrrrrrrrr wel heel veel groetjes van iedereen!!!
    Groetjes ook van Sylvia en Ingrid ;-)