Rainbow beach tot Bundeena - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu Rainbow beach tot Bundeena - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu

Rainbow beach tot Bundeena

Blijf op de hoogte en volg Robbin

26 Oktober 2013 | Australië, Bundeena

Hallo.

Het is al weer even geleden dat we iets hebben geschreven, daarom bij deze een kort verslag van wat we hebben meegemaakt!

Vanaf Rainbow Beach zijn we naar Noosa gereden, hier hebben we een mooie wandeltocht langs het strand gedaan. Daarna zijn we naar de Glass Mountains gereden. Dit zijn grote rotsachtige bergen waar we er een van beklommen hebben. Dit was een hele ervaring omdat er vooraf al werd gezegd dat deze berg beklimmen alleen werd aangeraden door ervaren klimmers! Haha. De rotsen waren erg stijl en opzich was een ' 'veiligheidstouw' wel handig geweest. Maar we leven nog!
We zijn nog naar Australia Zoo geweest. Deze dierentuin is bekend om Steve Irwin, ook wel the crocodile hunter genoemd. Misschien dat jullie dit iets zegt? ;) Dit was een gezellige dag!
Het bezoek aan Brisbane was voor ons kort maar krachtig. We hebben in een paar uurtjes Brisbane per ferry en te voet verkend.

Rondom Brisbane hebben we het Nightcap National Park bezocht. Hier waren een aantal watervallen te zien. Erg mooi!
In Byron Bay hebben we nog een skydive gedaan. Op 4,5 km hoogte sprongen we uit het vliegtuig! Echt helemaal geweldig!

De dag voordat we naar Sydney gingen zijn we naar Manly gereden. Manly is een buitenstad van Sydney en ligt boven centraal Sydney. We hoopten in deze wijk ergens (gratis) te overnachten omdat het in Sydney zelf lastig is om te camperen. Toevallig kwamen we in Manly twee mensen tegen die ons aanboden te slapen op hun oprit. Ideaal! De camper lieten we in Manly staan en wij konden zonder zorgen de ferry naar Sydney pakken om hier de stad te verkennen. In Sydney de standaard toeristische attracties bezocht, zoals het opera house, harbour bridge, paddy's market en chinatown.

Verder bezoeken we veel nationale parken hier. Veel watervallen en wilde dieren komen we tegen. In de nationale parken rondom Sydney merken we dat ze veel maatregelen treffen door de bosbrand bij de blue mountains. Veel wandelpaden en wegen zijn niet meer toegankelijk omdat ze bang zijn dat daar brand uitbreekt (door de droogte). Van de brand hebben we niets gemerkt!

De helft van onze trip zit er alweer op. De tijd zal nu wel heel snel gaan. Maar we gaan nog vol op genieten. We hebben nog niet zoveel gepland in de laatste weken, dat gaan we nog even uitzoeken! We kijken wel erg uit naar de trip naar Alice Springs. Dit plaatsje ligt midden in Australie. Hier gaan we 19 november met het vliegtuig naar toe waar we 4 dagen blijven. :)

Groetjes, Ruud & Robbin

• 26 Oktober 2013 - 08:51

Imke Reitsma:

Ha Robbin & Ruud,

Wat gaaf om allemaal te lezen, jullie zijn echte avonturiers.
    Zijn jullie ook in de buurt vd bosbranden geweest?
    Geniet nog met volle teugen!

• 26 Oktober 2013 - 10:31

Patty:

Heej Robbin en Ruud,

Ohh geweldig om alle verhalen te lezen!
    Zo'n reis lijkt me echt super om mee te maken.
    En wat vliegt de tijd he!
    Geniet er lekker van samen en ik verhsug me alweer
    op het volgende verslag!

Xxx Patty

• 28 Oktober 2013 - 09:14

Maria:

Hallo Ruud en Robbin,

Wat weer een leuk verslag.
    Kijk zo uit naar jullie foto's en filmpjes.
    Wat een lef om uit een vliegtuig te springen.De ultieme kick?
    De mensen zijn daar erg gast vrij, als je zomaar op de oprit mag staan.
    geniet nog met volle teugen van dit mooie avontuur.
    Hier is het zacht herfst weer.
    Veel plezier, en hopelijk weer snel een nieuw verslagje.

Ton en Maria

• 03 November 2013 - 19:10

Corien:

Hoi Robbin en Ruud,geweldige ervaring wat jullie allemaal doen en meemaken,geniet nog lekker van alles!!!!Max en Corien