Whitsunday Island & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu Whitsunday Island & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu

Whitsunday Island & Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Robbin

14 Oktober 2013 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal.

Op dit moment zijn we in Rainbow Beach. We hebben al ongeveer 2500 km gereden.
Hier gaat het allemaal prima. Het weer is nog steeds heerlijk, zo ongeveer tussen de 25 en 30 graden. Hoe gaat het daar in Nederland? De herfst al vol op begonnen?

Nu een kort verslagje over de trips die we gedaan hebben;

Vanaf Townsville zijn we naar Airlie Beach gereden om vanuit daar de Whitsunday Islands per zeilboot te verkennen. Op deze boot sliepen we 2 nachten. We hebben onder andere gesnorkeld en Whitheaven beach bezocht. Ze zeggen dat dit een van de mooiste stranden van de wereld is. Voor ons in ieder geval het moosite strand wat we ooit hebben gezien. Het zand is oogverblindend waardoor een zonnebril echt een must is! Het water was heel helder en daardoor waren de vissen goed te zien. Ruud heeft een pijlstaartrog van heel dichtbij kunnen filmen.
We hebben op de zeilboot nog andere Nederlanders ontmoet en daar hebben we 's avonds kaartspelletjes mee gedaan onder 't genot van een biertje en wijntje! :) Erg gezellig.
Toen we na twee dagen aan wal kwamen hebben we de tour naar Fraser Island geboekt en 's avonds zijn we nog gaan stappen in Airlie Beach met mensen die we al eerder ontmoet hadden. Wederom veel gezelligheid.

Vanuit Hervey Bay zijn we walvissen gaan spotten. In het begin zagen we maar een paar walvissen die erg rustig waren. Daarom besloot de crew door te varen naar een andere plaats. Hier waren diverse walvissen die de lucht in sprongen. Breachen heet dit. Dit was erg mooi om te zien. Wat een grote beesten zeg!

Vandaag zijn we terug gekomen van Fraser Island. Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld. We konden hier niet rijden met onze hippiecamper en daarom boekte we een georganiseerde tour. We mochten om de beurt zelf rijden in een 4x4 jeep. Dit ging er ruig aan toe.
Op Fraser Island hebben we lake mckenzie, lake wabby en indian heads bezocht. Vanaf Indian Heads had je een mooi uitzicht op de oceaan. Je kon zelfs de dolfijnen en walvissen zien zwemmen.

Tot nu toe hebben we nog steeds maar 4 keer op een camping geslapen. We slapen meestal op een rest area, dit is een plek langs de weg waar het is toegestaan om te slapen. Hier overnachten veel backpackers. De meeste rest area's hebben veel voorzieningen. Zoals een bbq, toilet, douche en een picknick tafel. Het lijkt eigenlijk op een camping maar dan gratis. We hebben zelfs eens bij mensen in de achtertuin geslapen. Dit hebben we natuurlijk wel even gevraagd. Deze mensen waren erg aardig,
we kregen zelfs het aanbod om te douchen!
Deze gratis 'campings' zijn super handig voor de backpackers hier in Australie. Het leven is hier erg duur en een gemiddelde dagtour kost 100 dollar per persoon. Je kunt je dus voorstellen dat het geld letterlijk uit je beurs vliegt!

Wij gaan weer stoppen want na 3 dagen alleen maar zand, zand en zand zijn we behoorlijk toe aan een douche.

Groetjes, Ruud & Robbin

• 14 Oktober 2013 - 12:57

Maria:

hallo Ruud en Robbin,

Blij om weer eens een verslagje te kunnen lezen.
    Wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan.
    Kijk uit naar de foto's en filmpjes die jullie hebben gemaakt.
    Kan me voorstellen na zoveel dagen alleen maar zand,zand,zand,dat het wel overal zal krassen.
    Dus maar een lekkere douche nemen.
    Jullie zullen wel lekker bruin zijn met die temperaturen.
    Hier is het herfstachtig.
    Hebben 's avonds de kachel aan.
    Verder is alles goed.
    Voor ik het misschien vergeet: Robbin Een fijne verjaardag toe gewenst.
    Laat je maar lekker door Ruud verwennen.
    Heel apart zo op vakantie jarig zijn.
    Kijken weer uit naar jullie volgende verslagje.
    Veel plezier

Ton en Maria

• 14 Oktober 2013 - 18:56

Lizet:

Haai Robbin en Ruud,
    Helder water, walvissen, dolfijnen, zeilboot, pijlstaartrog, klinkt erg goed!
    Geniet er lekker van daar aan de andere kant van de wereld, en bbq ze!
    Groete oet Naer
    Lizet

• 14 Oktober 2013 - 21:19

Corien:

Hè Robbin en Ruud
    Wat een geweldig verslag wat jullie allemaal mee maken,zien en ervaren.
    Geniet ervan prachtig dat we het een beetje mee kunnen beleven in ons herfst achtige Brabant.

Gr. Max en Corien

• 14 Oktober 2013 - 23:08

Triepels:

Hallo, Robbin en Ruud

Fijn om te lezen dat jullie een heel mooie vakantie hebben, veel zien en veel beleven.
    Knap hoe gemakkelijk jullie deze uitdaging aangaan.

Robbin alvast Gefeliciteerd met je verjaardag.

Samen nog een heel fijne vakantie.

groetjes Oma en Thijs uit leveroy

• 14 Oktober 2013 - 23:44

Pierre En Cila:

Hey Ruud en Robbin,

Eindelijk hebben we jullie gevonden!
    Wat een fijne vakantie zeg!! Goed weer om te komen bbq-en. Helaas kan Pierre geen vrij pakken. Straks bij jullie in de achtertuin gaat misschien wel.
    We hopen dat jullie daar nog heel veel mooie dagen hebben al moet dat zonder ons.
    Wat hebben jullie veel gemist hier. Wij hebben een hele fijne verjaardag van Thijs gevierd. Dat hadden jullie vast niet willen missen maar ja, je kunt niet alles meemaken.
    Geniet verder van al het moois aan de andere kant van de wereld. En Robbin: ik hoor van Thijs dat je 16 oktober jarig bent en dus zijn we te laat met het sturen van een kaartje maar waar moet dat heen? Leve de e-mail!! Robbin: VAN HARTE GEFELICITEERD en van Pierre 3 dikke kussen. Deze krijg je nog wel bij thuiskomst.
    Heel veel lieve groetjes,
    Pierre en Cila.

• 15 Oktober 2013 - 21:38

Tante Truus:

Heey Ruud en Robbin,

Wat weer een geweldig nieuws verslag. Onze twee kanjers op het mooiste strand van de wereld!
    Dat zal mooie foto's op leveren. Wauw, walvissen spotten, pijlstaartrog filmen hebben jullie zelf niet het gevoel in een film te zijn beland? Helemaal aan de andere kant van de wereld maar toch Nederlanders ontmoeten, te gek. Het is nu 15 oktober 21.30 uur. Nog twee en een half uur en Robbin is 24 jaar.
    Alvast Hartelijk Gefeliciteerd, maak er maar een super gezellig feestje van.Daar mag op gedronken worden hiep hiep hoera!
    Genieten maar.

Heel veel verjaardag groeten, kusjes van ons allen.

• 16 Oktober 2013 - 12:06

16 OKTOBER:

Heej Witje, hartelijk gefeliciteerd!!

• 16 Oktober 2013 - 14:18

Allerhandjes:

Hiep hiep hoera ,lang zal ze leven in de gloria ! helaas kun je het niet horen, maar er is voor je gezongen hier haha . een dikke proficiat en knuffels van iedereen van de allerhand ! leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar , wij wensen jullie nog veel plezier daar geniet ervan ! Groetjes, de allerhand