Outback NSW & South Australia - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu Outback NSW & South Australia - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu

Outback NSW & South Australia

Blijf op de hoogte en volg Robbin

07 November 2013 | Australië, Naracoorte

Hallo luitjes

Met weer 8500 km op de teller hebben we weer een hoop gezien en gedaan. Hier een kort verslag.

In Kiama hebben we de blowholes bezocht. Dit is een gat in de rotsformatie aan het strand. Door de stroming van de zee wordt het water enkele meters omhoog geblazen. Dit was wel tof om te zien!
Eigenlijk was het hierna de planning om richting Melbourne te rijden via de kust. Deze hoek hebben we uiteindelijk overgeslagen omdat er naar onze mening leukere dingen te zien waren in de outback van New South Wales. Dit was een stuk verder rijden dan gepland maar dit vonden we wel de moeite waard. Op de weg er naar toe zijn we gestopt in de Snowy Mountains. De naam laat al weten dat het er geen 30 graden is! In de winter kun je er skien en nu lag er ook een beetje sneeuw. We hebben een nacht geslapen in de Snowy Mountains. Het was die nacht maar 1 graden!
De dag later zijn we in Mungo National Park aangekomen. Het park bestaat vooral uit zand duinen en rotsen. Het is te vergelijken met een maanlandschap. De temperatuur was hier trouwens een stuk aangenamer (30 graden) vergeleken met de 15 graden in Kiama!

Na dit national park hebben we besloten om naar Broken Hill te rijden. De meeste km's waren op onverharde weg. Dit ging dan ook niet zonder slag of stoot! Bij aankomst in Broken Hill konden we aan de binnenkant van de auto schrijven. De stad staat vooral bekend om de mijnen waar zink, lood en zilver wordt gewonnen. Ook zijn er een aantal films opgenomen zoals bijvoorbeeld Mission Impossible.
In Peterborough hebben we het trein museum bezocht. Hier staan veel stoomtreinen van vroeger. Dit plaatsje stond bekend om het onderhoud van stoomtreinen voor geheel Australie tot wel 100 wagons en locomotieven per dag.

In Adelaide hebben we met dolfijnen gezwommen en hebben we een paar dagen aan het zwembad genoten van het weer.
Tijdens de overnachting in Adelaide kregen we om 3 uur 's nachts bezoek van een ranger. Hij kwam ons vertellen dat we niet langs de weg mochten slapen en verzocht ons te vertrekken. Maar wij hadden nergens een bord gezien dat dit niet mocht, dus legde wij hem dit uit. De ranger kon ons wel begrijpen en wees ons een plek waar we wel mochten slapen. Echt heel aardig van hem!

Gister waren we op zoek naar een geschikte slaap plek maar die was in het dorp Strathalbyn niet goed te vinden. Daarom besloten we aan te bellen bij een willekeurige boerderij om te vragen of we op hun erf mochten staan. Gelukkig hadden zij hier geen moeite mee. Wel grappig want achteraf bleek dat die man een van de drie politie mannen was in dat dorp.
Vandaag hebben we de grotten in Naracoorte bezocht waar veel fosielen zijn opgegraven. Morgen rijden we richting Grampians National Park, de verhalen horen jullie volgende keer wel weer.

Groetjes, Ruud & Robbin

• 07 November 2013 - 09:01

Maria:

Hallo Ruud en Robbin,

Wat een kilometers gereden!
    Het zal wel flink geschuurd hebben tussen de lakens met al die zand.
    Wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan en gezien.
    Geweldig om met dolfijnen te zwemmen. Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Dat je bij mensen op de oprit kunt overnachten?Wat gastvrij van hun.
    Die grotten met al die opgravingen lijkt me ook indrukwekkend en leerzaam.
    Heb nog met Marijke gesproken.
    Zij is ook naar Alice springs geweest.
    Ze was benieuwd welke route jullie hebben gekozen.
    Vond het avontuur in Alice springs toen erg mooi.
    Hier is het herfstachtig.Wat een verschil bij jullie.
    We kijken weer uit naar jullie volgend verslagje.
    Veel plezier xxxx Ton en Maria

• 07 November 2013 - 09:50

De Allerhandjes:

Wat een toffe dingen doen jullie toch allemaal!
    De groetjes van de allerhandjes!!!

• 08 November 2013 - 10:38

Andries:

Hallo luitjes
    Wat een reizigers zijn julllie,pffffffffffffff
    Vind het echt wel spannend wat jullie allemaal ondernemen, maak er nog wat van de laatste weken.
    groetjes uit Roggel

• 08 November 2013 - 12:48

H. De Wit:

Een geweldig verslag, wat zien jullie veel Geniet ervan , want hedt leven kan kort zijn
    Nog veel genot en tot ziens . opa en oma de wit

• 12 November 2013 - 12:29

Tante Truus:

Hallo vakantie vierders,

Wat weer een fantastisch verslag!
    Ongelofelijk wat jullie allemaal beleven.
    Het lijkt nog steeds of jullie in een film zitten.
    We zijn erg nieuwsgierig naar de foto"s
    Het thuis front geeft al vaker te kennen, Ruud en Robbin zullen toch wel bijna terug komen!
    De weken "vliegen" voorbij.
    Maak er nog fijne dagen van.

Heel veel liefs van ons allen.

• 14 November 2013 - 21:55

De Wit:

Geweldig jullie verslag, Tot over veertien dagen . Geniet ervan opa en oma de wit