Grampians tot Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu Grampians tot Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Robbin - WaarBenJij.nu

Grampians tot Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Robbin

22 November 2013 | Australië, Alice Springs

Hallo

Alweer een verslagje vanuit het warme en zonnige Alice Springs. Hier zijn we afgelopen dinsdag naar toe gevlogen vanuit Melbourne om een drie daagse tour te doen. Hier vertellen we zometeen over!

Een paar weken geleden hebben we Grampians National Park bezocht. Een erg mooi en ruig park. Het bestaat voornamelijk uit rotsachtige bergen. We zijn deze dagen erg actief geweest en hebben de McKenzie falls bezocht en veel wandel routes gedaan. Jammer dat het weer soms wisselvallig was. Bij een bui schuilden we maar even in ons campertje! ;)
Na de Grampians zijn we de bekende Great Ocean Road gaan rijden. Echt een mooie route met vele overweldigende views. Ook bezochten we Wilsons Promontory National Park. Een groot park met mooie stranden en wandelroutes. Op een strand daar genaamd Squeaky beach kraakte en piepte het zand als je er over heen liep. Wel komisch! Na Wilsons Promontory zijn we naar Philip Island geweest om daar pinguins en zeehonden te spotten!

In Mornington Pensula hebben we de hotsprings bezocht. Deze zijn als een van de vijf beste van de wereld beoordeeld. Er waren 20 verschillende hotsprings met natuurlijk water in verschillende temperaturen. Een van de hotsprings lag op de top van een berg, dit gaf een prachtig uitzicht. Verder waren er nog sauna's, massages, voetreflex walk enzovoorts. Dit was echt puur genieten!
In Melbourne hebben we een oude gevangenis bezocht. Je werd hier (met een knipoog) als een gevangene behandeld in een sinds 1996 gesloten gevangenis. Ook hebben we nog even gewinkeld in Melbourne. Dit mag natuurlijk niet ontbreken! ;)

Vandaag zijn we terug gekomen van een drie daagse trip in de outback rondom Alice Springs. Woensdag vertrokken we vroeg om deze dag de Uluru te bekijken. Dit is een heilige plek voor de aboriginals maar voor ons lijkt het op een grote rots midden in de woestijn. Het is interessant om de geschiedenis er van te weten. Deze middag was het 38 graden, echt enorm warm. Er werd aangeraden om 1 liter water per uur te drinken en dit was wel nodig om hoofdpijn te voorkomen! De dag erna bezochten we Kata Tjuka, een park wat voornamelijk uit rotsen bestaat. Helaas regende het de hele morgen, wat hier amper voor komt. 's Avonds was er vanuit de verte een bliksem storm te zien. Dit is blijkbaar uniek want de gids had het nog nooit meegemaakt. Vandaag mochten we om 03.45 al opstaan want we gingen de zonsopkomst vanuit de Kings Canyon bekijken. Eerst wachtte ons een stevige klim om vanuit daar het mooiste uitzicht te hebben. Het was even ploeteren maar het was de moeite waard! De twee nachten in de outback sliepen we in de buitenlucht in een 'swag'. Dit is een stevige slaapzak die iets groter is dan de gewone slaapzak. Dit was voor ons beide nieuw maar een leuke ervaring. De sterrenhemel die je hier 's nachts ziet is echt super!

Morgen vliegen we weer terug naar Melbourne waar we dan nog 2,5 dag te gaan hebben. Dinsdag is het dan helaas weer tijd om naar huis te gaan. We kijken in ieder geval terug op een super vakantie!

Tot snel!

• 22 November 2013 - 10:53

Monique En Jeamba:

He ruud en robbin,

geniet nog effe lekker van t warme weer hier in aussie.
    Zal wel erg koud zijn als jullie weer voet op grond zetten in dusseldorf.
    Volgens mij kunnen jullie terug kijken op een heel mooie vacantie.
    Leuk dat jullie ons ook effe hebben bezocht.
    heb een goede reis terug en doe iedereen de groetjes van ons.
    Misschien tot gauw weer eens.

• 22 November 2013 - 12:02

Andries:

Ha Kids

Wat een verhaaltje weer, dat wordt nog wel een paar uur fotos kijken, ben erg benieuwd naar alle verhalen die daarbij horen, ik zie jullie woensdag middag rond 13.00 uur greetings uit een koud Roggel.

• 22 November 2013 - 13:18

Maria:

Hallo Ruud en Robbin,

Weer veel leuke dingen gedaan.
    We zijn zo benieuwd naar jullie foto's en verhalen.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Australië.Tot Woensdag.
    P.s. Dikke truien aan doen. Hier is het koud.

• 22 November 2013 - 18:02

Corien:

Hallo Ruud en Robbin
    Altijd leuk om weer een berichtje te horen van jullie ongelofelijke reis een mooie reis terug en zien jullie 4dec in Roggel,jawel Sinterklaas vieren we dan!!!Gr uit het koude Brabant

• 22 November 2013 - 18:40

Steffie:

Ha Ruud en Robbin!
    Wat een verhalen :) klinkt in ieder geval super!! Ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen en ervaringen!!
    Geniet nog van jullie laatste dagen! Want voor jullie het weten zijn jullie weer in het koude kikkerlandje!
    xx

• 24 November 2013 - 14:33

H. De Wit:

Maakeenmooislot aan deze supervacantie.

• 24 November 2013 - 14:35

H. De Wit:

Maak een mooi slot aan deze super vacantie