Fiji time :) - Reisverslag uit Tavewa Island, Fiji van Robbin - WaarBenJij.nu Fiji time :) - Reisverslag uit Tavewa Island, Fiji van Robbin - WaarBenJij.nu

Fiji time :)

Blijf op de hoogte en volg Robbin

10 November 2015 | Fiji, Tavewa Island

Bula!

Zo zeggen ze 'hallo' in Fiji :)

Van 3 t/m 10 november hebben we heerlijk mogen genieten op twee van de 330 eilanden waar Fiji uit bestaat.
Ons eerste resort lag op het eiland Tavewa. We konden niet rechtstreeks naar dit eiland vliegen. Dus vlogen we eerst naar Nadi, deze stad ligt op het hoofdeiland. Vanuit Nadi gingen we per zeevliegtuig naar het 'Coral view' resort. We stegen op vanuit de zee en landde op de zee.
De vlucht duurt normaal 40 minuten maar we hebben er een uur ingezeten. Er moesten namelijk nog wat mensen en pakketjes worden afgegeven op andere eilanden. Dit vonden we natuurlijk niet erg. Vanuit de lucht zagen we alle kleine bounty eilanden en koraalriffen. Echt super tof!
Het weer in Fiji was trouwens heerlijk, elke dag zo'n 30 graden. Een dag bestond vooral uit; chillen, eten, drinken en snorkelen.

We zijn een middag met een boot de zee op gevaren om op zoek te gaan en te snorkelen met haaien. Dit zijn rifhaaien en eten graag vis. Dus het is niet gevaarlijk. We hebben ongeveer 7 haaien gezien en 3 verschillende soorten. Ze zwommen gewoon onder ons door! :)

De 'Sawailau caves', daar hebben we in mogen snorkelen. Echt heel raar om dit in een grot te mogen doen. In de eerste grot kwam daglicht en daardoor kon je goed zien hoe diep het was (18 meter), het water was ook heel helder. Om naar de tweede grot te gaan moesten we eerst een korte duik nemen. Hier was het wel donker maar de gids had zaklampen bij om te laten zien hoe de grot eruit zag. In het begin wel een beetje eng om in het donker te zwemmen.
Wat heel gaaf was dat het heel erg galmde daar. De gids ging op een hele lage toon zingen en dat galmde flink door. Net zoals in een horrorfilm!

Wist je dat...

...je in een vliegtuig gewoon om een tweede maaltijd kan vragen ;)
...de wijn in het vliegtuig bijna op was en ze daarom vroegen of Robbin misschien twee glazen tegelijk wilde
...Robbin hier natuurlijk geen nee tegen zei :)
...als Ruud mag kiezen wat hij het meeste mist (qua eten) dit een friet speciaal met twee snacks is
...dit bij Robbin het vers gebakken brood van pap is....en dit met hagelslag
...Ruud 23 werd geschat
...het heel normaal is dat mannen in fiji een rok dragen
..het personeel hier een bloem achter het oor draagt. Aan de rechtse kant betekent dat je bezet met en links vrijgezel
...de muggen Robbin nog steeds aantrekkelijk vinden
...het in fiji niet op uur en tijd gaat. "Fiji time" zeggen ze zelf
...het personeel van de resorts een liedje zingen als je aankomt of vertrekt
...we in Fiji een stel uit Chili hebben ontmoet en we in hetzelfde vliegtuig zitten richting Santiago. Ze gaan ons een avond rondleiden door Santiago :)
...er bij Bounty Island heel veel kwallen zaten en Robbin hier niet zo blij mee was
...je in een half uur een rondje om Bounty Island kon lopen
...kevers in Fiji fel blauw en groen gekleurd waren
...de rupsen vanuit het dak in ons bed vielen. Gelukkig was 'hero Ruud' aanwezig en verbouwde het overige eenpersoonsbed tot een binnentent in ons appartement

Alweer 2/3e van onze reis zit erop :(
De komende 5 weken reizen we door Chili, Bolivia en Brazilië.

Groetjess!

• 11 November 2015 - 22:44

Maria :

Hallo Ruud en Robbin,

Een week helemaal relaxen op Fiji eilanden. Geweldig.
    Lijkt me kicken in zo'n zeevliegtuig om via het water op te stijgen en te landen.
    En weer leuke dingen gedaan.
    Snorkelen in een grot.
    Veel plezier samen en genieten maar.

Liefs Maria.