Gili Trawangan + Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Gili Trawangan + Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan + Lombok

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

19 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

15 mei: Deze dag zijn we gaan snorkelen. Met de boot stopten we op 3 plaatsen. Rond de eilanden: Gili Trawangan, Gili Air en Gili Meno. Er waren niet veel vissen te zien, we vonden het een beetje tegenvallen als we het vergeleken met: Thailand en Egypte. Op Gili Air hebben we nog wat gegeten. Lekkere nasi, natuurlijk weer veel te pittig! Verder hebben we niet zoveel actieve dingen gedaan op Gili Trawangan. De dag bestond uit: zonnen, drinken in de Irish Pub, zwemmen en film kijken. De stroom viel trouwens ook vaak uit op de Gili Eilanden. Op het moment dat er geen stroom meer was werd er bij ieder huis/restaurant de generator aangezet. Er waren ook een aantal momenten dat we gewoon geen water hadden.

17 mei: Tijd om meer te zien van Lombok. We zijn met boot en bus naar Senggigi gegaan. Eenmaal aangekomen zijn we gaan zoeken naar een kamer. Met zwembad leek ons wel oke. Deze hebben we uiteindelijk ook gevonden. Prijst: 100.000 Rupiah (4 euro p.p.) Dus met zwembad en ontbijt. We hebben ons in Senggigi nog op het strand laten masseren. Dit was erg lekker. Dit kostte trouwens ook maar 4 euro p.p. voor 1 uur! Die avond hebben we de zonsondergang bekeken op het strand, daarbij werden wat cocktails genuttigd. Verder was er in Senggigi niet veel te doen, daarom hadden we besloten om de dag erna verder te reizen naar Kuta (Lombok).

18 mei: Een privechauffeur heeft ons naar Kuta gebracht. We hadden geregeld dat hij ons nog een aantal bezienswaardigheden liet zien in Lombok. We zijn gestopt bij een mini-tempel op een rots aan het strand. Ook zijn we naar een locale markt geweest. Hier was vanalles te koop, zoals: allerlei soorten groenten en fruit en vlees wat je normaal in Nederland niet in de schappen ziet liggen. (Varkenshoofd, hart, buffelkop enzovoorts). We zijn ook bij een dorp gestopt waar overal potten worden gemaakt. Hier mochten we zelf ook nog wat maken. De foto's zullen we later uploaden. Als laatste zijn we nog een dorp tegen gekomen waar veel weverij plaats vindt. Dit wordt door jong en oud uitgevoerd. Aangekomen in Kuta hebben we een goedkope local homestay gevonden. We slapen hier voor €2.50 p.p. 's Middags zijn we nog naar het strand geweest. Er lopen hier heel veel kleine krabben op het strand. Niet fijn om hier op het strand te liggen.

19 mei: De nacht was niet heel erg comfortabel geweest. We lagen namelijk met een matras op de grond, en er zaten 2 kuilen in het matras wat niet erg fijn voor de rug was. Daarom zijn we vroeg opgestaan om een ander hotel te zoeken. Deze hebben we uiteindelijk gevonden. Een hotel met airco + zwembad.

Groetjes, Ruud en Robbin

• 19 Mei 2010 - 11:01

Opa:

Succes met het rond komen de laatste dagen.Ga je niet vervelen anders maar op naar Jakarta
    Groeten Oma en Opa

• 24 Mei 2010 - 15:08

Daphne Waaijer:

Hoi hoi!
    Wat een leuke verhalen!
    En super mooie foto's!!!
    Zijn er veel in pleeggezinnen, jammer voor ons,
    goed voor de kinderen!
    Hoelang blijf je nog?