Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

13 Mei 2010 | Indonesië, Gili Trawangan

Heeej!

9 mei zijn we nog opstap geweest in Kuta. De discotheeks zijn hier ontzettend groot, overal is een vage sfeer. Daarom hebben we maar wat cocktails genuttigd in een Reggae cafe. Dit was een knus en gezellig tentje. 10 mei hebben we een lekkere zwembad dag gehad, ook hebben we nog wat rond gelopen in de stad. 's Avonds had Ruud nog een verrasing voor mij: een grote bak chocolade ijs en een reep chocolade! Omdat het die dag 1 jaar geleden was toen de relatie officieel werd. Haha. Echt super lief!

11 mei: Rond 11.00 werden we opgepikt door een meneer die ons naar de bergen zou brengen. Deze dag gingen we namelijk raften! Na 2 uur rijden waren we midden in de jungle. De jungle was echt super mooi daar. Veel bergen, bomen, watervallen en fel rode planten. Het raft circuit was 14 km lang. De rivier was in het begin best ruw, een aantal keren zaten we vast op een steen. Ook moesten we vaak bukken omdat er dan een bamboo brug hing over de rivier. 400 meter voor het einde was er een stuwdam, hier gingen we met de boot vanaf! 3 meter omlaag. Echt super gaaf! Toen we het eindpunt hadden bereikt stond ons nog een trappen tocht te wachten van 360 treden. Daarna konden we ons douchen en was er een klein lopend buffet waar we van konden genieten. 's Avonds hebben we nog 'even' 6 miljoen Rupiah gepind. Omdat er blijkbaar geen ATM's op de Gili eilanden zouden zijn.

12 mei: Om 05.30 ging de wekker alweer. De pick up service kwam ons om 06.30 halen om ons naar de boot te brengen. Deze dag gingen we namelijk al naar de Gili Eilanden. We hadden ervoor gekozen om niet te lang op Bali te blijven. We vonden Kuta te druk en te touristisch. Er was ook geen mooi strand/zee daar. Daarom was Gili Trawangan een goede oplossing. De bootreis naar het eiland was erg onrustig. De zee was ruw waardoor de boot steeds op het water botst. Niet echt goed voor je rug. Na 2,5 uur waren we veilig aangekomen op het eiland. Daar stonden al heel veel locals die ons bungalows aanboden. De bungalows waren allmeaal schoon en zagen er goed uit. Gezien de prijs, en omdat de bungalows geen schoon water hebben, maar zout water, hadden we gekozen om naar een mevrouw te gaan die we hadden leren kennen op de boot. Deze amerikaanse mevrouw was de eigenaar van 4 kamers. Hier hebben we er een van genomen. De kamer kost omgerekend 6.25 euro p.p. Inclusief ontbijt. Na een heerlijke douch (met gewoon water) en een dutje zijn we het eiland gaan verkennen. Uiteindelijk zijn we bij een Irish pub beland. Hier kwam Ruud een Canadees meisje tegen die hij en Stephan in Thailand hadden leren kennen. Echt heel toevallig! Samen met haar en nog een paar bekenden die we eerder hadden leren kennen hebben we er een gezellige avond van gemaakt.

Vandaag zijn we gaan wandelen op het strand, het hele eiland rond. Je hebt hier parelwitte stranden en een blauwe zee. Onderweg hebben we nog gepauzeerd bij een of ander hotel. Hier zijn we gewoon het zwembad in gesprongen. Dit mag eigenlijk niet als je daar niet te gast bent. Maar het was heerlijk! Na ongeveer 3 uur hebben we geluncht en daarna zijn we gaan bakken op het strand. Zometeen gaan we weer eten en daarna gaan we weer wat cocktails nuttigen in de Irish pub.

Ik wilde net trouwens foto's gaan uploaden, maar mijn album zit vol. Dus helaas komen er geen foto's meer op. Jullie kunnen wel naar de hyves van Ruud gaan om foto's te bekijken. De site is: http://ruud-t.hyves.nl/album/50597521/Vakantie_Indonesie/en-ci24z/

Groetjes, Ruud en Robbin

• 13 Mei 2010 - 18:47

Andries:

Als ik dit allemaal lees, is het mischien verstandiger als jullie nog een poosje daar blijven, hier is het alleen maar koud, regen en geen parel witte stranden maar gewoon regen en geen zon.

• 14 Mei 2010 - 17:32

Karlijn:

Haa Robbin en Ruud!
    Zo te lezen hebben jullie het leuk daar!
    Ook op de foto's ziet het er allemaal super uit.. Ben jaloers!!
    De schrik valt je wel van het gezicht af te lezen op de foto met de panter.. haha, wel vet!

Ik moet Andries wel gelijk geven.. Ik zou ook nog maar een poosje daarblijven, want hier is het echt niks :P

Nou geniet nog van jullie laatste 12 dagen, want ze zijn zo om!

Liefs Karlijn

• 15 Mei 2010 - 20:25

Tante Corien:

Heey samen, wat een vakantie leuke foto's en mooi reisverslag geniet nog even van al dat goedkope vertier daar.wij zijn net terug uit turkije waar het ook superr zonnig en erg relaxed was,we wensen jullie nog een mooie reis samen.

• 16 Mei 2010 - 17:15

Opaenomadewit:

wat een vacantie.\geniet ervan . Fijn om de reisverslagen te lezen
    Veelplezier en de groeten
    van opa en oma de wit