Laatste dagen! :( - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Laatste dagen! :( - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Laatste dagen! :(

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

25 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Heeej mensen!

Hier het laatste reisverslag van onze reis in Indonesie.

21 mei hadden we in Kuta een scooter gehuurd. Omdat in Kuta geen atm was moesten we ongeveer een half uur rijden naar een dorp Praya om daar te pinnen. Natuurlijk was het ook leuk om zo Lombok te verkennen. We hebben ongeveer de hele dag rond gereden. Ook zijn we richting een surf strand gereden. Hier werd heel veel gesurfd door de surfdudes die bij ons in het hotel zaten! (Wat een batjes:P) Daarna zijn we verder gereden, de weg begon ineens heel slecht te worden. Maar we waren wel benieuwd waar we uit zouden komen. Na een half uur rijden was de weg nog net zo slecht en hadden we geen idee waar we waren. Dus hadden we maar besloten om terug te rijden. Er woonden daar alleen maar locals in the middle of nowhere. De mensen daar waren erg blij en verbaasd ons te zien. Ze riepen allemaal naar ons en begonnen allemaal te zwaaien. De kinderen renden zelfs naar de straat om ons toe te zwaaien. We zijn daar ook nog een baksteenmakerij tegen gekomen. Bij thuiskomst hebben we meteen een duik genomen in het zwembad. Echt heerlijk!

De dag erna hebben we de hele dag in de zon gelegen. En af en toe lekker gezwommen. 23 mei hebben we 's morgens nog ff gezwommen en rond 13.30 gingen we met een minibusje naar Mataram. Bij aankomst zijn we gaan shoppen in Mataram, hier is alles heel goedkoop. Enige nadeel is dat niet alles in de juiste maat te verkrijgen is. In de meeste winkels is van 1 kledingstuk ook maar 1 exemplaar.

24 mei. Onze nacht was niet heel geweldig, want het bed en kussen stonk echt ontiegelijk. Daarom zijn we meteen naar een ander hotel gaan zoeken. Deze hebben we gelukkig gevonden. Met een stuk frisser bed! En de kamer was zelfs goedkoper. Rond de middag zijn we met een busje naar de monkey forest gereden. Hier wilden we eerst met een gehuurde scooter naar toe. Maar het bleef stort regenen! (Officieel is het op dit moment geen regenseizoen hier, maar door de klimaatverandering is er geen peil op te trekken wanneer het veel en niet veel regent). Daarom ons maar een prive chauffeur geregeld. Eenmaal aangekomen bij de monkey forest zagen we maar 1 aapje zitten. Maar toen we hem nootjes gaven kwamen er meteen een stuk of 10 aapjes bij. De nootjes en bananen vielen goed in de smaak. Binnen een kwartier hadden we 2 trossen bananen en 2 zakken nootjes op. Een aapje (we denken dat hij het hoofd van de kolonie was) sprong opeens op een vrouwtje om haar te bevruchten. Deze vrijpartij was in 5 sec. geklaard. Erg grappig! In de middag zijn we weer even gaan shoppen. Alles is daar zo goedkoop! Heel relax. Ook kwamen we nog een naai atelier tegen. Hier werden alle kleding met zo'n antiek (daar modern!:P) naaimachine gemaakt. Aangezien mijn tasje van binnen helemaal kapot was, heb ik dat daar laten maken! Best een moeilijk klusje en het koste maar 9000 rupiah (ongeveer 70 eurocent).

25 mei: vandaag moesten we al om 03.30 op! we vlogen vanmorgen namelijk van Mataram naar Jakarta. Binnen 1.5 uur vliegen waren we weer terug in Jakarta. We zijn toen met een taxi naar Jalan Jaksa gereden. Dit is de backpackersstraat van Jakarta. Gelukkig hadden we meteen een hotel gevonden. Vandaag zijn we alweer gaan shoppen. En natuurlijk zijn we goed geslaagd. Morgen vliegen we om 18.30 uur van Jakarta naar Kuala Lumphur (Maleisie). Vanuit Kuala Lumphur gaan we rechtstreeks naar Amsterdam.

Het was een onvergetelijke vakantie!

Groetjes, Ruud en Robbin

• 25 Mei 2010 - 15:38

Lieke:

Klinkt allemaal zooo geweldig!!! :) Wat een tijd hebben jullie daar weer gehad, heeerlijk! Wil snel alle verhalen en foto's zien.. Geniet van jullie laatste dagen en een goede reis terug naar het nu nog fijne Nederland!!

Liefs, xx

• 25 Mei 2010 - 19:48

Opa:

Heel veel vlieggenot en gezond weer thuis. Wezien jullie donderdag wel
    Groeten Oma en Opa V