Jungle enzo - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Jungle enzo - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Jungle enzo

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

03 Mei 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Heeej!

Weer een verhaaltje uit Indonesie, deze keer vanuit Yogyakarta.

We hadden besloten om de jungle tour toch niet te doen. Het was erg duur. Deze avond zijn we een andere gids tegen gekomen die een vele goedkopere tour had voor meer dagen. Daarom besloten deze tour te gaan doen (op 30-04). 29 april hadden we nog een dagje vrij, eerst hebben we uitgeslapen en toen zijn we naar Kota geweest. Dit is 'n wijk in Jakarta waar veel traditionele gebouwen van Nederland te vinden zijn. Ook stonden er wel honderden fietsen. Na een tijd lopen kwamen we in een achterstandswijk, 'n straat van nog geen 2 meter breed. De armoede was goed te zien. Blijkbaar hadden ze nog nooit touristen gezien, want we werden met open mond bekeken. Rond etenstijd vonden we het tijd om terug te gaan naar ons 'hostel'. We hadden in de wijk Kota dus een tuktuk aangehouden om terug te gaan. Voor 10.000 rupiah zou hij ons brengen. Maar de weg wat hij reed herkenden we niet, en was ver van de touristen wereld. Maarja, de hoop gewoon houden dat hij ons op de goeie plek zou brengen. Opeens stopt hij voor een of ander hotel, dit zou het dus moeten zijn volgens hem. Maar dat was helemaal niet zo! We zaten ver van ons hostel af. We wilden het geld niet betalen totdat hij ons naar het goeie hostel bracht. Dit wilde hij niet doen, we zijn toen gewoon weg gelopen zonder te betalen. Hij was best boos want hij is ons nog achter na gelopen.

's Avonds hebben we nog wat gedronken in een backpackers cafe en toen zijn we naar ons 'hostel' gegaan. Een heel oud ranzig gebouw, de kamer was muf. De bruine vlekken zaten nog in de handdoek! Gelukkig was het maar een korte nacht. Want 30 april begon onze tour. Deze dag zijn we met taxi-bus-trein naar Cibodas gereisd. Hier zijn we eerst naar een safari park geweest, we hebben veel dieren gezien die wij niet hebben in een dierenpark. Ook hebben we nog een panter vast mogen houden! Vond het dood eng. Deze dag zijn we weer vroeg naar bed gegaan awnt de volgende dag zou onze jungle trip beginnen.

Om 05.30 ging onze wekker, maar om 04.30 werden we al gewekt door het zingen van de moskee. Om 08.00 vertrokken we eindelijk richting jungle. Onze gids had zich verslapen, mooi was dat. De jungle is op een vulkaan. Dit betekende dus; klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Het was soms best zwaar, maar met af en toe pauze goed te doen. Na 1 uur lopen kwamen we bij een grot, ook wel de 'mystical cave genoemd'. Volgens de locals wordt dit zo genoemd omdat het water wat in de grot staat altijd op dezelfde hoogte staat. Ook al regent het veel. Ook gaan de vleermuizen rond vliegen als je gaat zingen. Onze gids (Franz heet hij trouwens) ging dus zingen. Niet zomaar zingen, maar dat bid'lied' wat je 5 keer op een dag hoort door de speakers van de Moskee. Dit was best grappig om mee te maken,want je zag de vleermuizen in een keer vliegen.

Na nog een half uur lopen kwamen we bij de 3 watervallen. Onder eentje wilden we gaan staan, maar toen ik er met mijn voeten in stond vond ik het toch wel koud. Het heeft wel een mooie foto opgeleverd! ;) Daarna keek ik naar mijn been en toen zat er een BLOEDZUIGER!! boven mijn enkel. Heb toen natuurlijk alles bij elkaar gegilt. Na weer 2,5 uur lopen kwamen we weer bij watervallen, eentje was er ongeveer 80 graden. 'n andere waterval was koud maar daar kwam vanaf de zijkant warm water bij, hier konden we dus in! Echt heerlijk. Na het 'badderen' zouden we verder gaan naar de top, maar volgens de gids was het te laat. Het zou dan donker en mistig zijn als we boven waren. Dit vonden we erg jammer! (Had de gids zich maar niet verslapen) We zijn uiteindelijk geeindigd bij 2150 meter hoog. De terugweg was erg vermoeiend, steeds berg/trap af. Vooral erg slecht voor onze enkels. Die allebei al slecht en geblesseerd waren. Om 18.00 waren we terug in het hotel, gelukkig maar want het begon toen te stort regenen!

De dag erna was de laatste dag in Cibodas. Het opstaan was erg moeilijk, want wat had ik toch spierpijn!! We gingen naar een groot park onder aan de vulkaan. Daar waren wel 1000 verschillenden planten en bloemen. Het was best druk in het park, heel veel kinderen en jeugd. De mensen hier zijn niet vaak toeristen, we worden dus van top tot teen bekeken. Ook willen de locals allemaal met ons op de foto. Ineens kwam een groep van 15 pubers die met ons op de foto wilden. In het begin is het wel grappig maar na 10 foto's wordt het wel vervelend. Om 13.00 gingen we weer terug naar het hotel, de tassen inpakken en weer verder reizen. We moesten via taxi-bus in Bandung komen om vervolgens met de trein in Yogyakarta te komen. In het totaal een reistijd van 12 uur. Om 04.00 vanmorgen zijn we aangekomen in Yogyakarta, kapot van de reis. We hadden amper geslapen in de trein. Als we net in slaap vielen kwamen er weer verkopers langs. De verkopers stappen in de trein wanneer deze stil staat op een parron. Ze roepen dan steeds 3 keer achter elkaar wat ze verkopen. Echt irritant! Zelfs om 03.00 's nachts kwamen ze de trein nog binnen.

Het hotel waar we nu slapen is erg netjes. We slapen hier nog 3 nachten. Vandaag gaan we niet veel doen, we zijn erg moe en ik heb nog erge spierpijn. Ook mijn blaren werken niet echt mee. Mijn benen zitten trouwens weer vol met een stuk of 15 muggenbulten.

Het regent nu heel hard buiten, gelukkig waren we ook van plan om te gaan internetten.

De volgende dagen gaan we naar de tempels en de bromo vulkaan. Daarna reizen we al door naar Bali! Dit verhaaltje volgt wel weer.

Groetjes, Ruud en Robbin

(Ik heb een aantal foto's geupload. Klik links boven aan op foto's om ze te bekijken!)

• 03 Mei 2010 - 10:14

Loes:

Haa Robbin & Ruud!

Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven! Wat een avontuur, super vet! Zo krijg je wel wat van Indonesië gezien zeg!

Heel erg veel plezier daar, geniet er maar van want voor jullie het weten zit het er weer op!
    x Loes

• 03 Mei 2010 - 17:36

Opa:

Doe de Maharadja de groeten.Volgens mij ben je al te ver naar het oosten voor de Boeroeboedoer

• 03 Mei 2010 - 17:36

• 03 Mei 2010 - 19:16

Steffie:

Haa Robbin en Ruud!
    Zo te lezen vermaken jullie je goed! Is het eten ook een beetje lekker, of kun je geen rijst meer zien??
    Op Bali gaan jullie lekker chille of niet? Stuur maar wat goed weer hierheen want het is echt sjit weer! Veel plezier nog en veel foto's maken he!!
    xxx

• 05 Mei 2010 - 15:18

Lieke:

Hallooo daar!!

Erg leuk om nu ook wat foto's te zien, zodat wij hier ook een beter beeld kunt maken van waar jullie zitten en wat jullie zien.. Wat een avontuur zeg! Geweldig... Vind vooral je schoenen de hipste ever, waar heb je die gehaald? ;) Grapje schat!!
    Dat jullie nog veel mogen zien van Indonesië en geniet van alles om jullie heen en ook van elkaar!!

Liefs, xx!

Had je m'n smsje trouwens nog gehad??

• 05 Mei 2010 - 17:36

Opa:

Jullie foto's bekeken, je bent dus toch op de Boeroeboedoer geweest.
    Heb je ook je hand in zo'n Stoepa gestoken en daar bij een wens gedaan.

• 05 Mei 2010 - 19:31

Romy:

Wauw Robbin wat zien jullie veel. Fantastisch om te zien.
    Veel plezier nog verder en groetjes aan Ruud.
    Xus Romy

• 06 Mei 2010 - 09:20

Robbin:

Heej!

Bedankt voor de reacties. Ja, opa we zijn bij Borobudur geweest. En ook een wens gedaan. De rijst zijn we nog niet moe.

Groetjes, Robbin

• 06 Mei 2010 - 18:01

Jens:

Hoi Robbin & Ruud,

De foto met de panter is erg mooi. Die wil ik ook wel een keer vast houden.
    Ik wil ook wel een keer naar Indonesië. Ga je dan met me mee???

Heel veel plezier nog!
    Jens en natuurlijk ook Stef & Guus en Angélique & Chris

• 07 Mei 2010 - 09:35

Opa:

Ik hhorde van je pap dat jullie met een busje naar Bali gaan. Veel reisplezier en tot het volgende bericht.
    Groeten van Oma en Opa R.