Eerste dagen in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Jakarta

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

28 April 2010 | Indonesië, Batavia

Heeej mensen! :D

Gisteren zijn we in Jakarta aangekomen, we waren om 12.00 Indonesiche tijd (5 uur later dan in NL) in het hotel. De vlucht was goed gegaan, wel was het erg vermoeiend. We hadden een tussenstop in Kuala Lumphur (Maleisie). Hier moesten we 2,5 uur wachten! Eerst hebben we een dutje gedaan in het hotel en daarna zijn we Jakarta gaan verkennen. De stad is echt enorm groot en chaotisch. We zijn naar een monument geweest, het monument van de nederlandse onafhankelijkheid. (ofzoiets) Hier konden we helaas niet meer in omdat het gesloten was. Een man sprak ons hier aan, hij begon te vertellen wat er allemaal te zien is in Jakarta, en wat we dus zeker moeten zien! Hij wilde ons het liefst heel Jakarta laten zien in een paar uur. Hij is toen met ons meegegaan naar een moskee, deze was het 3e na grootste van de hele wereld. Hier mochten we niet met onze gewone kleren naar binnen, daarom kregen we 'n soort badjas om aan te doen. Daarna hebben we in de moskee een rondleiding gekregen. (foto's volgen)

Na de rondleiding zijn we een hapje gaan eten. We waren erg moe en hongerig want we hadden al 4 uur gelopen. Hier heb ik in het totaal 3 blaren aan over gehouden. Nu loop ik op mijn wandelschoenen omdat ik niet op slippers kan lopen. Leuk dus! :S
Na het eten hebben we ons naar het hotel laten brengen met een tuktuk. Ben blij dat we nog leven want die man had een half scheel oog, dus reed van links naar rechts.

Vandaag zijn we vroeg uit de veren gegaan om de stad in te gaan. We wilden nog graag in de toren van de Nederlandse onafhankelijkheid. Vanuit die toren konden we over heel Jakarta kijken, zelfs de zee zag je in de verte! Toen we met dit klaar waren kwamen we die zelfde man tegen van gister, we hebben hem aangesproken omdat we graag nog dingen/advies wilden over onze trip.
We zijn nu nog aan het twijfelen wat we morgen gaan doen.

De mensen zijn erg aardig hier, iedereen zegt goeiendag en doet alles voor ons. Het is wel erg apart om te zien hoe de mensen hier leven. Sommige liggen de hele dag op straat te slapen, of ze zitten maar wat op een bankje. De armoede is goed te zien. Er zijn veel mensen die bedelen om geld. Gister zag ik een moeder haar kindje wassen met rivier water. (Rivier water = rioool)

We hebben zojuist geld gewisseld. Op dit moment zijn we miljonair met 1,2 miljoen Rupiah op zak. Omgerekend 100 euro. Verder is alles heel goedkoop! Gister een paar boodschappen gedaan voor in het totaal 4 euro. Het uiteten is ook goedkoop. Je moet wel verschillende restaurantjes bekijken, de ene is stukke duurder dan de ander.

Ook ben ik verkozen tot Miss Indonesie van het jaar. Overal staan de mannen met open mond naar me te kijken. Naar Ruud niet, wat hij jammer vindt. Maar hij is mijn Miss! ;)

Maar nu ga ik stoppen want we gaan even bekijken wat we morgen gaan doen. Heel misschien gaan we al richting jungle!

Groetjes, Robbin en Ruud

• 28 April 2010 - 16:22

Opa:

Op java zul je vergeefs naar jungle zoeken.
    Java heeft veel oude maar ook modene cultuur vergaapje daar maar aan. Verder veel reisplezier en huo je taai Groeten van Oma Hoooiiieee

• 28 April 2010 - 16:48

Romy:

Heej!
    Ik vroeg op je hyves of je goed was aangekomen, maar ik lees dat alles goed verlopen is:)
    Zo te zien hebben jullie al genoeg gedaan! Veel plezier nog verder en ik ben benieuwd naar de foto's!
    XxX

• 28 April 2010 - 20:35

Tante Corien:

Geweldig voor jullie zo'n reis maar zeker voor jou Robbin fijn om wat te horen,het gaat jullie goed daar samen,om nooit meer te vergeten.xxx

• 29 April 2010 - 19:17

Daphne Waaijer:

Hoi hoi!
    Wat klinkt dat allemaal gaaf!
    Wel een heel andere wereld dan hier..
    Heb je de mc Flurry al geprobeerd? ;)
    Xx

• 29 April 2010 - 20:44

Janneke:

Dushi!

Gaaaf, jullie reis is eindelijk begonnen! En jullie beleven nu al vanalles dus! Is het verkeer daar net zo veilig als hier? Ik ga proberen je verhalen te volgen, want ben wel benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en doen daar. Maar heel veel plezier nog met alles en sterkte met je blaren;-) (Lang leve FlipFlopAruba)

X