Reizen, reizen en nog eens reizen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu Reizen, reizen en nog eens reizen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbin - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen en nog eens reizen...

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

09 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Heeej!

5 mei: vroeg opstaan want deze dag gingen we naar de tempels. Eerst nog een verschrikking in onze kamer gehad. Er zat namelijk een kakkerlak van ongeveer 3 cm groot OP het nachtkastje! Dat was natuurlijk gillen geblazen. Toen Ruud hem had dood gemept kon ik me eindelijk klaar gaan maken om naar de tempel Borobudur en Prambanan te gaan.De tempels zijn echt enorm groot, natuurlijk zat er bij allebei een heel verhaal bij. Bij de tempel Borobudur hebben we een gids gehad die alles heeft uitgelegd. Wel interessant om te weten. Bij de tempels waren weer heel veel schoolkinderen, we werden weer lekker aangekeken. Ook wilde iedereen weer op de foto, dit hebben we vaak geweigerd omdat we niet voor een fotoshoot waren gekomen. De locals doen er toch alles voor om je op de foto te krijgen. Opeens stond er iemand voor EN achter me een foto van me te knippen. Echt irritant!
's Middags hebben we nog geshopt in Yogyakarta. Het is hier echt spotgoedkoop. Ik heb in het totaal 12 armbanden gekocht. Hihi!
'S avonds nog wat gedronken in een cafe. Bij thuiskomst van het cafe, hadden we een dierentuin in onze badkamer. Een dikke vette zwarte vlinder en een gekko. Na een half uur was alles gevangen en konden we rustig gaan slapen. Haha

6 mei hadden we nog een extra dag in Yogyakarta. We zijn toen gaan batik painten. Je maakt dan een tekening op een stuk katoen, hier na teken je dit over met wax. Na het verven moest bijna het hele schilderij gewaxed worden om zwart aan te brengen op het schilderij. Dit gebeurde als laatste omdat dit een krachtige kleur is en overal overheen geverfd kan worden. Na dit alles werd de wax er van afgehaald door het te koken. Toen zagen we pas hoe het schilderij was geworden. Totaal een proces van ongeveer 5 uur. Erg leuk om te doen!

De dag erna (7 mei) weer vroeg uit het nest want er stond ons een lange busreis te wachten. Na ongeveer een reis van 12 uur kwamen we aan in de bergen dicht bij de Bromo vulkaan. We kwamen 's avonds laat aan, meteen gaan slapen want om 03.00 ging weer de wekker. De tocht naar de Bromo begon om 04.00 omdat we vanuit een speciaal viewpoint de zonsopkomst konden zien. Dit was echt super mooi. Je kon toen het wat meer licht was de Bromo al zien roken. Dit heeft een paar mooie foto's opgeleverd. Rond 06.00 gingen we met de jeep naar de Bromo zelf. De jeep reed tot beneden bij de Bromo en toen mochten we deze natuurlijk weer gaan beklimmen. Poeh poeh. Maar toen we boven waren hadden we wel een erg mooi uitzicht. Je zag vanuit een gat in de vulkaan allemaal rook komen. Ook had je mooi uitzicht op alle anderen bergen. Om 08.30 waren we weer terug in het hotel, snel gegeten en tas gepakt want om 09.30 reed het busje weer aan. Er stond ons opnieuw weer een reis van 10 uur te wachten, dit keer tig kilometers verder op naar het oosten. Namelijk: BALI! :D

De reis was erg lang en vermoeiend, we waren blij toen we om 22.30 in Denpasar waren aangekomen. Vanuit Denpasar een taxi naar Kuta gepakt en toen konden we opzoek naar een hotel. Dit was ook nog een hele klus want heel veel hotels zaten vol. Dus we hebben het 1e beste hotel gepakt wat redelijk goedkoop was. (120.000 rupiah = 10 euro) Gelukkig hadden we een grote schone kamer. Zonder dieren. Inmiddels was het 00.00 toen we daar waren. We hebben meteen gedoucht en zijn toen de stad ingegaan. We rammelden van de honger. In de stad hebben we wat gegeten. Midden in het uitgaanscentrum. Wat een bruizend leven! Erg grote discotheken, voor ieder wat wils. House, popmuziek, reggae. Erg leuk. Om 03.30 lagen we in bed.

Vanmorgen zijn we als eerste opzoek gegaan naar een ander hotel. We zitten nu in een schoon, klein hotel. Met zelfs een zwembad! Vanmiddag al lekker gezwommen. Ook heb ik nog geen enge beestjes gezien hier. Er zitten hier wel veel katten, ze miauwen heel vaag! Ook maken ze de hele dag ruzie. Ook zijn er weer muggen in overvloed. Vandaag hebben we Kuta verkend, we zijn even naar het strand gelopen en we hebben door de winkelstraten gelopen. Er valt hier veel te shoppen! Zometeen gaan we wat eten en dan gaan we kijken of er wat te stappen valt. Het is hier trouwens veel duurder dan in Java. Dit komt omdat Bali veel touristischer is.

We blijven nog een aantal dagen in Bali, precies weten we nog niet. Waarschijnlijk 5 dagen. Dan gaan we weer door naar de Gili Eilanden en Lombok.

Groetjes, Ruud en Robbin

• 10 Mei 2010 - 19:52