1e werkdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Robbin - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Robbin - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

08 Maart 2010 | Aruba, Oranjestad

Er zijn weer een paar dagen verstreken in Aruba. Maar ik heb eigenlijk niet veel gedaan, beetje in de zon gelegen, opstap geweest, uiteten enzovoorts.
Ik ben super erg verbrand, daarom ben ik in het weekend amper in de zon geweest! Dat was wel balen.
Vrijdag avond ben ik opstap geweest met een aantal meiden uit Nederland. Twee meiden daarvan lopen stage bij Casa Cuna, deze kom ik dus nog vaker tegen de komende 3 weken. Verder was het opstap gaan erg gezellig. We hebben 's avonds nog friet gegeten in een sushi bar, wat de meeste mensen daar erg vreemd vonden. (Ik niet;))
Zaterdag avond hadden we bbq bij Michel en Aida thuis. Er kwamen een aantal vrienden van hun. De limburgers waren zelfs in de meerderheid!:D

Gister heb ik een lekkere luie zondag gehad. Heb de hele avond naar BNN gekeken, hier hebben ze gewoon Nederland 1-2-3.

Vandaag ben ik begonnen bij Casa Cuna. Casa Cuna is een internaat voor kinderen van 0 t/m 6 jaar die niet meer thuis kunnen wonen. Door bijvoorbeeld: seksueel misbruik, verwaarlozing, mishandeling, geen dak boven hun hoofd of drugs&alcohol gebruik bij de ouders. Ik heb gewerkt van 7.00 tot 13.00. Het vroeg opstaan was weer wennen maar ik vind dit gelukkig nooit erg. Ik mocht vandaag beginnen bij de babytjes, 6 baby's. Erg zielig als je er aan denkt dat deze worden verwaarloosd of misbruikt. De baby's zien er super onschuldig en schattig uit en ik vraag me af hoe je zo'n iemand kwaad kan doen. De dag heeft grotendeels bestaan uit: eten geven, verzorgen, met de baby's spelen en constant een oogje in het zijl houden. Het lijkt me erg leuk om dit werk deze maand te doen, maar ik dacht meteen dat ik dit niet mijn hele leven zou willen doen. Het is constant hetzelfde werk en er zit niet veel diepgang in. Opzich zijn de problematieken wel interessant maar het meeste personeel komt hier niet mee in aanmerking.
Ik heb vaste werkdagen, deze zijn: maandag, woensdag en vrijdag. Van 7.00-13.00. Super chill!:D Lekker veel vrij zodat ik in de zon kan liggen. Want ik ben lekker aant vervellen!;) Gelukkig ben ik op donderdag vrij, want op woensdag avond is het hier studenten avond. Komende woensdag ga ik dan ook lekker opstap!:D

Ik zit trouwens helemaal onder de muggenbulten. Op 1 been heb ik er 14. Nu proberen niet de krabben anders raken ze nog ontstoken.

Groetjes vanuit het altijd zonnige Aruba :D

P.S: Ik heb een paar foto's geupload. Klik hiervoor links boven aan op "foto's".

  • 08 Maart 2010 - 19:38

    Opa:

    Ik heb je verslaguitgeprint kan Oma het ook lezen.Verder heb ik wat ruimte voor foto's betaald kun je ook wat bijvoegen.
    DOE DE GROETEN AAN DE jongejui in Aruba. Laat je niet te veel verbranden Groeten Opa

  • 08 Maart 2010 - 19:54

    Robbin:

    Yoww, bedankt opa! Er staan nu wat foto's op. Groetjes

  • 08 Maart 2010 - 20:43

    Karlijn:

    Haa!!
    Ich zeen det ich get te vreug 'n berichtje hub gesteurdj op hyves.. Dien verslaag beantwoordj al mien vraoge! ;)Haha.. Fijn desse ut leuk hubs op dien werk, en ideale werktieje zik, Haha..
    Aug sjiek desse doa get miense hubs liere kinne woase fijn mit op stap kins goan!!
    nou amuzeer dich mer en steur os aug mer get zon deze kantj op :p

    Liefs xxxx Karlijn


  • 09 Maart 2010 - 13:49

    Loes:

    Moooi om te lezen dat het nog steeds goed bevalt daar! :) Typyisch dat ik dus ook echt niet mijn hele leven zo' n werk zou willen doen :P En dat we dat al weten na een paar dagen he! ;)

    De kinders hebben me geloof ik wel aangestoken want ik heb buikgriep! :(

    Groetjes vanuit het nog altijd KOUDE en zonnige Roggel :P

  • 11 Maart 2010 - 11:55

    Dewit89@kpnmail.nl:

    Hallorobin,

    Leuk om jouw verslag te lezen. Ik ben weer benieuwd naar het volgende.Wij zitten nog
    steeds te kleumen .Is daar een leuk huisje te huur? Groetjes, opa

  • 11 Maart 2010 - 16:14

    Naard:

    allemoal sjiek! hoaje zoe

  • 18 September 2014 - 16:46

    Kim:

    Beste Robbin,

    Ik ben zelf ook op zoek naar een halfjaar stage op Aruba en Casa Cuna klinkt erg interessant.
    Ook al is je stage eventjes geleden, mag ik misschien vragen hoe jij contact hebt gezocht met deze instelling?

    Met vriendelijke groet,
    Kim van Hal

  • 18 September 2014 - 19:24

    Robbin:

    Hallo Kim,

    Ik heb familie in Aruba wonen, hun hebben contact gezocht met Casa Cuna.
    Met deze familie heb ik geen contact meer en heb ook geen contact gegevens verder van Casa Cuna. Ik ben daar maar voor 3 weken geweest voor vrijwilligerswerk.

    Misschien even googlen?

    Succes!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Terug naar Nederland!

20 Maart 2010

Laatste weekje

16 Maart 2010

Weekend:D

13 Maart 2010

Zon, zee, strand

08 Maart 2010

1e werkdag
Robbin

Actief sinds 06 Feb. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 37624

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 17 December 2015

Zuid Amerika

10 Oktober 2015 - 11 November 2015

Nieuw - Zeeland

01 September 2015 - 10 Oktober 2015

Botswana, Namibië, Zuid-Afrika

24 September 2013 - 26 November 2013

Australië

26 April 2010 - 27 Mei 2010

Indonesië

02 Maart 2010 - 30 Maart 2010

Aruba

Landen bezocht: